Wheel.Cars | Автомобільні шини та диски Loading

Вантажні шини: особливості вибору

Проблема правильного вибору вантажних шин пов’язана не тільки зі зносостійкістю протектора покришок. При сучасному розвитку гумотехнічної промисловості цей показник у багатьох моделей ковзанок китайського виробництва відповідає суворим вимогам. Однак за порушення правил експлуатації навіть брендові колеса не відходять і половини сезону. Тому, на відміну від легкової гуми, основними питаннями грамотної комплектації є те, на якій осі, що веде або ведеться, буде експлуатуватися покришка, в яких кліматичних та швидкісних умовах. Також слід врахувати тип транспорту. Наприклад, для сільгоспмашин, кар’єрних самоскидів та інших видів спецтехніки найбільш підходять низькошвидкісні шини з високим показником зчеплення з ґрунтом, тоді як застосування такого типу на автопоїздах, що колесять на високій швидкості за якісним асфальтом, є неприпустимим.

Конструкція

Конструкційних особливостей вантажної гуми дуже багато, але все-таки зазвичай виділяють два основні типи діагональні і радіальні. Перші здатні витримувати колосальні фізичні навантаження, проте їх динамічні показники – швидкість руху і керованість – набагато нижче в порівнянні з радіальними. Тому «діагоналками» комплектують переважно шасі спецтехніки. Коштують вони дешевше, і деякі автогосподарства з метою економії встановлюють на транспортну одиницю два типи шин одночасно. І дарма: такий підхід украй не рекомендований фахівцями!

Малюнок протектора

Рельєфний «візерунок» на робочій поверхні вантажних шин — насамперед сигналізатор їхньої «відданості» тому чи іншому типу покриття. Радіальні, поздовжні ризики на гумі свідчать про пристосованість коліс до міських умов, у яких потрібне швидкісне відведення води з-під протектора, а також низький показник тертя. Другий варіант, «ялинка», універсальніший, бо допускає експлуатацію шин на будь-якому типі покриттів: швидкісній автотрасі, в населеному пункті, на ґрунтовій дорозі і навіть пересіченій місцевості.

Сезонність

У зв’язку з необхідністю покращених тягово-зчіпних властивостей, зимова гума на вантажні автомобілі від літньої відрізняється за двома параметрами. По-перше, глибина протектора у неї більша, завдяки чому колеса успішно борються із засніженими ділянками траси. По-друге, зимові шини за рахунок хімічних добавок до складу гумової суміші характеризуються м’якістю, що дозволяє їм не «дубети» за мінусових температур.

Фахівці з вантажоперевезень рекомендують купувати два комплекти вантажних «ковзанок». З однією умовою: якщо транспортний засіб експлуатується у межах однієї кліматичної зони. Якщо плече маршруту велике, і машинам часто доводиться перетинати межі кількох кліматичних зон, то найкращий економічний ефект приносить використання всесезонного типу гуми.

Маркування

Основну інформацію про споживчі властивості автошин вибито на боковині. Цифрові дані (типорозмір, індекс швидкості та ін) незалежно від країни виробництва «розшифрувати» просто. У крайньому разі при цьому існують спеціальні таблиці. Та й маркування вітчизняних шин сьогодні повністю уніфіковане з імпортними позначеннями. Наприклад, символ “А” – це колеса для високошвидкісних перевезень виключно для доріг загального призначення, “Y” – будівельної техніки і доріг загального призначення, “N” – снігу, “E” – міжміста, путівців доріг. Літерою «T» позначають високоміцні шини з низькою керованістю, придатні для комплектації лише причепів; “D” – для установки на провідну вісь, “Z” – комплектації 2 або 3 & nbsp;осі. А якщо Вам потрапив напис «Energy», то він вказує на знижений коефіцієнт тертя.

Правила зберігання

Вантажну автогуму з дисками можна складувати у вертикальні стоси. Максимальна кількість виробів в одній не повинна перевищувати 5 штук. Перекладати, якось змінювати їхнє становище не потрібно. Ця операція є обов’язковою для розбортованих коліс, які при горизонтальному зберіганні слід іноді повертати. Але і першому, і в другому випадку вони не повинні перебувати під прямим сонячним промінням. Якщо ж на складі холодно, перед монтажем гуми її бажано прогріти в більш теплому приміщенні. Це виключить можливість деформації при встановленні виробів на диски.